مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 08:002024-01-18پزشكي

وزیر بهداشت به دنبال اجرای سومین پویش ملی سلامت


وزیر بهداشت، خواستار اجرای پویش ملی سلامت برای جمعیت زیر 18 سال کشور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، بهرام عین اللهی، در نشست با معاون بهداشت، از برنامه ملی سلامت خانواده و جوانی جمعیت به عنوان دو برنامه اصلی این وزارتخانه در دولت مردمی یاد کرد.

وی با بیان اینکه تقویت پیشگیری از بیمارها با انجام غربالگری های سراسری به منظور تشخیص زودرس بیماری ها، یک ضرورت است، گفت: در حال حاضر که اکثریت جمعیت کشورمان در مناطق شهری سکونت دارند، نیاز است علاوه بر تقویت خدمات و زیرساخت های بهداشتی، برنامه ملی سلامت خانواده به صورت جدی اجرا شود.

وزیر بهداشت از مشارکت بیش از 43 میلیون و 800 هزار نفر تا امروز در پویش ملی سلامت و همچنین مجریان این پویش در سراسر کشور تقدیر کرد و افزود: پیگیری وضعیت، ارائه مشاوره، ارجاع به پزشک عمومی و یا متخصص برای بیش از 800 هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون و 400 هزار بیمار مبتلا به دیابت که در این پویش شناسایی شده اند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

عین اللهی با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت کودکان به عنوان آینده سازان کشور، خواستار اجرای یک غربالگری سراسری برای جمعیت کمتر از 18 سال در زمینه بیماری های شایع و همچنین عوامل خطر و زمینه ساز بیماری ها شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت به دنبال اجرای سومین پویش ملی سلامت

وزیر بهداشت به دنبال اجرای سومین پویش ملی سلامت