مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 11:362023-12-27اقتصادي

وجود بیش از 100هزار واحد مسکن روستایی فرسوده در گلستان


سید محمد حسینی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: استان گلستان یکی از استان های حادثه خیز در کشور بوده و سالانه این استان شاهد حوادثی مانند سیل و زلزله است.

وی تصریح کرد: طرح مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی از سال 84 در دستور کار قرار گرفت و در آن زمان تنها هفت درصد از واحدهای مسکن روستایی در استان مقاوم بودند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه از سال 84 تاکنون سالانه مقاوم سازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در این 16 سال تعداد 228 هزارو 653 واحد مسکن روستایی مقاوم شده که درصد مقاوم سازی واحدهای مسکونی از هفت درصد به 54 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به حمایت های ویژه دولت سیزدهم در راستای مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی ادامه داد: با حمایت دولت مردمی سیزدهم، مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی فرسوده سالانه از 200 هزار واحد مسکونی به 350 هزار واحد و تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز از مبلغ 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

حسینی گفت: با حمایت دولت و بنیاد مسکن کشور، واحدهای مسکونی فرسوده در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز می توانند از این تسهیلات بهره مند شده و نسبت به مقاوم سازی واحد مسکونی خود اقدام نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بیش از 100هزار واحد مسکن روستایی فرسوده در گلستان

وجود بیش از 100هزار واحد مسکن روستایی فرسوده در گلستان