مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 11:552024-01-16اجتماعي

هوای پاک؛ محصول مشارکت مسوولان و مردم/ خودرو و موتورخانه عاملان اصلی آلودگی هوا


مدیرکل مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم ارتباط دوجانبه مسئولان ومردم برای داشتن هوای پاک اظهار کرد: - مدیرکل مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم ارتباط دوجانبه مسئولان ومردم برای داشتن هوای پاک اظهار کرد: مهم ترین عامل آلودگی هوا در کلانشهرها خودروها و عامل دوم موتورخانه های تامین گرمایش مراکز مسکونی و تجاری هستند.

امیر عبدوس در گفت و گو با ایسنا به مناسبت آغاز هفته ملی هوای پاک اظهار کرد: 3 اردیبهشت سال 1374 بود که برای اولین بار قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصوب شد سپس در سال 1396 این قانون با تغییراتی به عنوان قانون هوای پاک به تصویب رسید.

در همان بازه زمانی که پیش نویس این قانون در حال آماده شدن بود، در کارگروه های آن پیشنهاد شد که با توجه به این که بیشتر روزهایی که ما وارونگی دما و آلودگی هوا تجربه می کنیم، در زمستان است و در این فصل کلانشهرها بیشترین میزان آلودگی هوا را تجربه می کنند یکی از همین روزهای زمستانی تحت عنوان روز هوای پاک نامگذاری شود.

این پیشنهاد به تایید کارگروه های فعال آن زمان رسید و در نهایت به قدری این روز مورد توجه و استقبال قرار گرفت که بعدها به روز ملی هوای پاک تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای پاک؛ محصول مشارکت مسوولان و مردم/ خودرو و موتورخانه عاملان اصلی آلودگی هوا

هوای پاک؛ محصول مشارکت مسوولان و مردم/ خودرو و موتورخانه عاملان اصلی آلودگی هوا