مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 17:052024-01-06سياسي

علی اکبر معین فر؛ به یاد اولین مهندس زلزله در ایران


«در زلزله قیر و کازرین در سال 51 با هلی کوپتر رهسپار منطقه زلزله زده بودیم ناگهان خلبان اعلام کرد دچار نقص فنی شدیم.

ما و خود خلبان به شدت مضطرب شده بودیم اما مهندس معین فر همچنان در حال خواندن روزنامه بود و گفت: - در زلزله قیر و کازرین در سال 51 با هلی کوپتر رهسپار منطقه زلزله زده بودیم ناگهان خلبان اعلام کرد دچار نقص فنی شدیم.

ما و خود خلبان به شدت مضطرب شده بودیم اما مهندس معین فر همچنان در حال خواندن روزنامه بود و گفت: اگر قرارباشد برویم می رویم و اگر قرار باشد بمانیم می مانیم .

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- اگرچه چند روزی از درگذشت مهندس علی اکبر معین فر اولین وزیر نفت ایران و عضو شورای انقلاب و نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی می گذرد ( 12 دی 1396 خورشیدی) اما این گفتار درباره شخصیت سیاسی او نیست تا مناسبت سپری شده مانع شود.

   البته می دانیم هرچند عضو رسمی نهضت آزادی ایران نبود اما به اعتبار پایه گذاری و عضویت در انجمن اسلامی مهندسین از یاران و هم فکران مهندس مهدی بازرگان و وزیر دولت موقت به ریاست او بود.

  بهانه این نوشتار منتها دو موضوع دیگر است: یکی این که شخصیت سیاسی و نگاه انتقادی او به روند حکم رانی بعد از سال 60 سبب شده نام معین فر تنها یک کنش گر سیاسی را به ذهن متبادر کند که البته بر خلاف هم فکرانی چون مهندس توسلی و مهندس سح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی اکبر معین فر؛ به یاد اولین مهندس زلزله در ایران

علی اکبر معین فر؛ به یاد اولین مهندس زلزله در ایران