مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 11:352023-12-28اقتصادي

صادرات 250 هزار تنی مواد پتروشیمی در گیلان


به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، در سال جاری 250 هزار تن انواع مواد پتروشیمی و ساختمانی از مجتمع گمرکی بندرانزلی به کشورهای دیگر صادر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حسین یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع گمرکی بندرانزلی و در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه به صادرات انواع محصولات تولیدی به کشورهای حاشیه خزر اظهار کرد: 250 هزار تن انواع مواد پتروشیمی و ساختمانی در سال جاری از مجتمع گمرکی بندرانزلی به کشورهای دیگر از جمله کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر شده است.

وی با اشاره به رشد 55 درصدی واردات کالا به گیلان گفت: بر اساس آمار و از ابتدای سال جاری و تا پایان آذر ماه، یک میلیون و 200 هزار تن کالا از طریق بندرانزلی به گیلان و کشور وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزایش مواجه بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، غلات، روغن خام خوراکی، چوب و آهن آلات را مهمترین محصولات وارداتی به گیلان معرفی کرد و افزود: امسال تخلیه روغن خام خوراکی در مجتمع گمرکی بندرانزلی 289 درصد، غلات 69 درصد و آهن آلات 33 درصد رشد داشته است.

یونسی از ورود 542 شناور تجاری در سال جاری به مجتمع گمرکی بندرانزلی خبر داد و بیان کرد: این میزان کشتی تجاری وارد شده در مقایسه با مدت مشابه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 250 هزار تنی مواد پتروشیمی در گیلان

صادرات 250 هزار تنی مواد پتروشیمی در گیلان