مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 10:352024-01-09سياسي

ثبت روز گل محمدی و گلاب در تقویم ایران


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از ثبت روز 20 اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور خبر داد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از ثبت روز 20 اردیبهشت به عنوان روز گل محمدی و گلاب در ضمیمه تقویم ملی کشور خبر داد.

سعید ضابطی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه 891 شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد، ثبت روز گل محمدی و گلاب در ضمیمه تقویم ملی کشور به تصویب رسید.

وی، افزود: ثبت این رویداد در تقویم کشور با پیشنهاد رسمی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در اسفندماه 1401 به شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان و موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی شد و با رأی مثبت شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 10 دی ماه 1402 به صورت رسمی ابلاغ شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، گفت: شهرستان کاشان دارای رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید گل محمدی در استان اصفهان و رتبه چهارم در کشور از نظر سطح زیر کشت این محصول است.

ضابطی افزود: کاشت گل و تولید گلاب در منطقه کاشان دارای پیشینه تاریخی است و 1680 واحد گلاب گیری سنتی در کاشان وجود دارد که متوسط عملکرد این محصول 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت روز گل محمدی و گلاب در تقویم ایران

ثبت روز گل محمدی و گلاب در تقویم ایران