مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 08:452024-01-20پزشكي

شروع یک روز خوب با مُشتُک یزدی


مُشتُک از صبحانه های محلی و خوشمزه استان یزد است که آن را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای کودکان نیز آماده می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است که باید به آن توجه خاصی داشت، مواد خوراکی که برای صبحانه انتخاب می شود باید مقوی باشد تا انرژی لازم را برای فرد فراهم کند.

مشتک یزدی، یک نوع صبحانه محلی و خوشمزه استان یزد که با مواد اولیه ی بسیار مقوی و سالم چون گردو، پنیر، سبزیجات، تخم گشنیز و… آماده می شود.

 می توانید این خوراکی خوشمزه و مقوی را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای کودکان خود نیز آماده کنید.

مشتک یزدی به معنای مشت کوچک، یک خوراکی سبک و مقوی است، علت نامگذاری این خوراکی نیز به دلیل روش تهیه آن و اندازه کوچک آن می باشد که روش طبخ و مواد این غذا، فرهنگ مردم یزد را در تهیه غذاهای سالم و مقوی نشان می دهد.

 درست کردن مُشتُک یزدی بسیار ساده است و می توان با مواد اولیه ی، پنیر، نان خشک یزدی،گردو، تره و یا پیازچه (مخلوط هردو نیز قابل استفاده است)  در کمتر از 10دقیقه آن را آماده کرد.

طرز تهیه مُشتُک بسیار آسان است، تنها کاری که باید انجام دهند این است که، سبزی و گردو را با هم مخلوط و میکس کنند، در مرحله بعدی نان خشک و پنیر را به مخلوط سبزی و گردو اضافه کرده و دوباره میکس ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع یک روز خوب با مُشتُک یزدی

شروع یک روز خوب با مُشتُک یزدی