مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 17:152024-01-09پزشكي

دام های طالقان در مقابل تب برفکی واکسینه می شوند


رییس اداره دامپزشکی طالقان از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دامی این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح حدود 71 هزار رأس گاو، گوساله، - ایسنا/البرز رییس اداره دامپزشکی طالقان از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دامی این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح حدود 71 هزار رأس گاو، گوساله، گوسفند و بز واکسینه می شوند.

سجاد عباسی امروز (سه شنبه، 19 دی ماه) اظهار کرد: بیماری تب برفکی از جمله مهمترین بیماری های عفونی و واگیر دام های زوج سم (گاو، گوساله، گوسفند، بز) است که اهمیت جهانی دارد و بیماری مشترک نیست؛ اما به دلیل تلفات در دام های جوان و کاهش وزن و تولید شیر در دام های بالغ موجب خسارت های اقتصادی سنگینی به صنعت دامداری کشور می شود.

وی ادامه داد: با توجه به رخداد بیماری تب برفکی در یکی از دامداری های شهرستان نظرآباد و در راستای اجرای دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری از شیوع و انتشار این بیماری، واکسیناسیون تمام دام ها اعم از دام سنگین و دام سبک در دستور کار قرار گرفته است.

عباسی بیان کرد: در طرح واکسیناسیون در دست اجرا حدود 71 هزار رأس گاو، گوساله، گوسفند و بز در دامداری های شهرستان به صورت رایگان واکسینه می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام های طالقان در مقابل تب برفکی واکسینه می شوند

دام های طالقان در مقابل تب برفکی واکسینه می شوند