مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 09:202024-01-06بين الملل

از طرح اتهام نسل کشی علیه اسراییل از سوی آفریقای جنوبی چه می دانیم؟


اقدام روز جمعه 29 دسامبر دولت آفریقای جنوبی بازتابی از همبستگی دولت و ملت این کشور با فلسطین و در راستای منافع داخلی و خارجی آفریقای جنوبی بود.

- محمدحسین لطف الهی - دولت آفریقای جنوبی در یکی از شدیدترین موضع گیری های خود علیه اسراییل از زمان آغاز جنگ غزه، در شکایتی نزد دیوان بین المللی دادگستری، اسراییل را به نسل کشی فلسطینی ها متهم کرد.

این پرونده روز جمعه 29 دسامبر به ثبت رسید و دولت آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی دادگستری درخواست کرد به اسراییل دستور دهد تا حمله به غزه را فورا متوقف کند.

هرچند با توجه به بی تفاوتی اسراییل نسبت به قوانین و نهادهای بین المللی اقدام اخیر آفریقای جنوبی نمی تواند در عمل تفاوت چشمگیری در سرنوشت جنگ غزه ایجاد کند اما این اقدام نشانه ای از همبستگی مردم این کشور با فلسطین و همچنین تمایل آفریقای جنوبی برای به چالش کشیدن نظم جهانی آمریکا محور و نارضایتی آفریقا و قدرت های غیرغربی از این نظم تلقی می شود.

آفریقای جنوبی طی درخواست 84 صفحه ای که به دیوان بین المللی دادگستری ارائه کرده تأکید داشته اقدامات و کوتاهی های اسراییل که مورد شکایت آفریقای جنوبی قرار گرفته ماهیت نسل کشی دارد و با هدف نابودی ملیت، نژاد و گروه های اقلیت فلسطینی است و نقض کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی (CPPCG) مصوب سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از طرح اتهام نسل کشی علیه اسراییل از سوی آفریقای جنوبی چه می دانیم؟

از طرح اتهام نسل کشی علیه اسراییل از سوی آفریقای جنوبی چه می دانیم؟