مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 06:452024-01-20اقتصادي

تجدیدنظر در قیمت خرید تضمینی گندم


رییس نظام صنفی کشاورزی شهرستان بیجار نرخ اعلامی خرید گندم از کشاورزان در سال زراعی جدید را موجب دلسردی گندم کاران و نامتناسب با هزینه های تولید دانست و خواستار تجدیدنظر در این قیمت شد.

- سیدحسین رحیمی رییس نظام صنفی کشاورزی بیجار در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیجار با اشاره به تصویب نرخ خرید تضمینی گندم از سوی وزارت کشاورزی برای سال زراعی پیش رو، اظهار داشت: مبلغ 17 هزار و 500 تومان اعلامی موجی از اعتراض گندمکاران کردستانی به عنوان دومین استان در تولید گندم و شهرستان بیجار به عنوان بزرگترین شهرستان کشور در تولید گندم را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه کشاورزان قیمت هر کیلوگرم گندم با کمتر از 20 هزار تومان را غیرکارشناسی می دانند، گفت: این نرخ موجب دلسردی گندم کاران و ضعف تولید خواهد شد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی درابتدای فصل کاشت، قیمت فروش بذر مصرفی را بیشتر از 20 هزار تومان اعلام و توسط زیرمجموعه های وزارت به همین نرخ به کشاورزان فروخته شد اما اکنون قیمت خرید گندم از کشاورز را برای سال آینده 17 هزار و 500 تومان تعیین کرده اند.

رحیمی با اذعان به افزایش چندین برابری قیمت ادوات کشاورزی و ماشین آلات و هزینه های کمرشکن کاشت، داشت و برداشت برای کشاورز، گفت: این اقدام دولت در حالی است که رهبری همواره بر حمایت از کشاورزان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجدیدنظر در قیمت خرید تضمینی گندم

تجدیدنظر در قیمت خرید تضمینی گندم