مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 15:502024-01-13بين الملل

تگزاس مانعی بزرگ بر سر اجرای سیاست های مرزی بایدن می شود


دولت بایدن از دادگاه عالی خواسته است تا به تگزاس بگوید، مانع از گشت زنی ماموران مرزی آمریکا در مرز مشترک میان مکزیک و آمریکا نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دادگستری آمریکا به دستور بایدن از دادگاه عالی آمریکا خواسته است تا به مقامات ایالت تگزاس دستور دهد تا اقدام جهت ممانعت از ورود نیروهای گشت مرزی از بخشی از مرز مشترک مکزیک و آمریکا را متوقف کند.

جایی که تعداد زیادی از مهاجران در ماه های اخیر از آنجا برای ورود به خاک آمریکا عبور کرده اند و رویارویی شدیدی بین گرگ ابوت فرماندار جمهوری خواه تگزاس و دولت بایدن بر سر اجرای قانون مهاجرت در این منطقه شکل گرفته است.

  درخواست مذکور پس از آن مطرح شد که تگزاس برای کنترل یک منطقه 50 هکتاری در امتداد رودخانه ریوگراند در گذرگاه ایگل که هزاران مهاجر از طریق آن وارد مکزیک شده بودند، این منطقه را حصار کشی کرده و سیم خاردار زد.

اقدامی که سال گذشته نیز با تنش های بسیاری بین بایدن و فرماندار تگزاس همراه شد و اکنون این منطقه مانع از دسترسی ماموران فدرال برای انجام وظایفشان شده است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، در بخشی از این منطقه نیروهای مسلح گارد ملی تگزایس با وسایل نقلیه خود مانع از دسترسی ماموران گشت مرزی به رودخانه ریوگراند شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تگزاس مانعی بزرگ بر سر اجرای سیاست های مرزی بایدن می شود

تگزاس مانعی بزرگ بر سر اجرای سیاست های مرزی بایدن می شود