مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 15:152024-01-16بين الملل

مقاومت چطور دروازه اقتصاد دریایی رژیم اشغالگر را فرو ریخت


بخش قابل توجهی از فعالیت بندر حیفا در شمال سرزمین های اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی فلج شده است، همزمان تداوم پاسخ های موشکی مقاومت به حیفا آنجا را از دید جهانیان به منطقه ای فاقد امنیت تبدیل کرده است.

- گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بنادر رژیم صهیونیستی از حیفا در شمال سرزمین های اشغالی تا اشدود و ایلات در جنوب از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی بارها هدف پاسخ های موشکی گروه های مقاومت از عراق تا لبنان و غزه قرار گرفته است که تازه ترین آن مربوط به دو روز پیش است که یک پالایشگاه نفت حیفا بر اثر اصابت راکت دچار انفجار و آتش سوزی شد.

این در حالی است که برای رژیم صهیونیستی که بیش از 90 درصد از صادرات و واردات آن، از طریق دریا انجام می گیرد، امنیت بنادر از اهمیت، نقش و جایگاه فوق العاده ای برخوردار است.

  بندر حیفا در شمال سرزمین های اشغالی فلسطین از حیث قرار گرفتن در ساحل خلیج طبیعی حیفا در دریای مدیترانه یک پایگاه تجاری مهم در طول صدها سال گذشته بوده است.

از نیمه های قرن 18 که انگلیسی ها سرزمین فلسطین را تحت قیمومیت خود داشتند، حیفا بندر اصلی مبادلات تجاری بین شمال آفریقا و آسیا بوده و همین امر موجب توسعه اجتماعی و اقتصادی این شهر و افزایش تعداد ساکنان آن شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت چطور دروازه اقتصاد دریایی رژیم اشغالگر را فرو ریخت

مقاومت چطور دروازه اقتصاد دریایی رژیم اشغالگر را فرو ریخت