مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 10:302023-12-26اجتماعي

افزایش 30 درصدی جمعیت گوزن زرد ایرانی در ارسنجان


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان با اشاره به سرشماری پاییزه گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان از افزایش 30 درصدی جمعیت این گونه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حسن ابراهیمی در حاشیه بازدید از جنگل خلیل بیگ ارسنجان از سرشماری پاییزه گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش این جنگل جنگل خبر داد و گفت: با برنامه ریزی و همکاری کارشناسان حیات وحش اعزامی از مرکز استان وتعدادی از دوستداران حیات وحش و محیط زیست شهرستان وحوش منطقه به صورت خطی و همزمان مورد پایش و سرشماری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روند زیست و تکثیر گوزن زرد در این سایت رو به افزایش است، افزود: در این سرشماری تعداد 95 رأس گوزن زرد نر و ماده نابالغ مورد شمارش و آماربرداری قرار گرفت، درصد رشد جمعیت این گونه نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است، این سایت از سال 90 با تعداد 7 رأس گوزن زرد در محدوده 300 هکتاری شرق ارسنجان در جنگل خلیل بیگ عملا فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان هدف از نگه داری این گونه را احیا نسل و معرفی این گونه به زیستگاه های طبیعی در کشور دانست و اضافه کرد: در دی ماه سال قبل تعداد 13 راس از این گونه زنده گیری و به میان کتل شهرستان کازرون انتقال داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی جمعیت گوزن زرد ایرانی در ارسنجان

افزایش 30 درصدی جمعیت گوزن زرد ایرانی در ارسنجان