مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 07:022024-01-14پزشكي

کشف دارویی که درد پس از جراحی را کم می کند


محققان دپارتمان بیهوشی و پزشکی در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی آمریکا حین عمل دریافتند که یک دارو می تواند به کاهش درد پس از جراحی کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز، محققان دپارتمان بیهوشی و پزشکی در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی آمریکا حین عمل دریافتند که یک دارو می تواند به کاهش درد پس از جراحی کمک کند.

در مطالعه آزمایشی منتشر شده در Pain Management، بیماران جراحی ستون فقرات که در طول جراحی علاوه بر درمان های استاندارد کنترل درد، داروی NAC دریافت کرده اند، نسبت به بیمارانی که دارونما دریافت کرده اند، نمره درد کمتری را گزارش کرده اند.

داروی N-acetylcysteine (NAC) یک داروی ضد التهابی برای درمان مسمومیت ناشی ازاستامینوفن، مسمومیت قارچی و آسیب کبدی استفاده می شود.

مواد افیونی اغلب برای مدت کوتاهی پس از جراحی برای درمان درد تجویز می شود.

اگرچه موثر است، اما قدرت آنها می تواند از بین برود و پتانسیل اعتیاد آور آن می تواند بدون نظارت دقیق توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خطرناک باشد.

به این ترتیب، پزشکان از فرصت محدود کردن مصرف مواد افیونی در مدیریت درد استقبال می کنند.

مواد افیونی یا اُپیویید به مجموعه ترکیبات شیمیایی طبیعی و صنعتی مسکن شبیه به مرفین گفته می شود که در سیناپس، گیرنده های عصبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دارویی که درد پس از جراحی را کم می کند

کشف دارویی که درد پس از جراحی را کم می کند