مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 15:052023-12-28سياسي

غذا و خوراک سفیری برای معرفی گیلان هستند


کارشناسان حوزه گردشگری در بزرگترین در نمایشگاه بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت، با اشاره به تنوع بی نظیرغذایی در رشت، غذا و خوراک را ظرفیتی برای معرفی شهر رشت عنوان کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مصطفی ده پهلوان، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور ظهر امروز با حضور در بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت که به مناسبت هفته رشت در تالار مرکزی این شهر و با حضور جمعی از مسؤوولین کشوری و شهری برگزار شد با تبریک هفته رشت اظهار کرد: در بازدیدی که از نمایشگاه خوراک در تالار مرکزی رشت داشتم این موضوع که 350 غذا و خوراک در گیلان ثبت شده برایم بسیار قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه با توصیفاتی که در حین بازدید از این نمایشگاه ارائه شد متوجه شدم تمامی این غذاها برگرفته از ریشه و سلایق مردمان این دیار است افزود: میراث برجا مانده از نیاکان ما چه ملموس و غیر ملموس را باید بشناسیم و مطمئنا زندگی مسالمت آمیز بشر با طبیعت منجر به حفظ این میراث می شود.

ده پهلوان با تاکید به اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه نشانی از بی توجهی به آثار زیستی نیاکان ماست، تصریح کرد: غذا و خوراک می تواند سفیر خوبی برای معرفی گیلان باشد و ما زمانی می توانیم میراث فرهنگی ملموس و ناملموس را حفظ کنیم که پشتوانه و مشارکت مردمی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذا و خوراک سفیری برای معرفی گیلان هستند

غذا و خوراک سفیری برای معرفی گیلان هستند