مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 10:352024-01-13پزشكي

انواع مختلف آلزایمر شناسایی شد


بررسی بر روی پروتیین های موجود در مایع مغزی نخاعی، پنج زیرگروه آلزایمر را نشان می دهند اما بیشتر تلاش های درمانی فقط یک مورد را هدف قرار داده اند.

- مایع احاطه کننده مغز افراد مبتلا به آلزایمر حاوی پروتیین هایی متفاوت از پروتیین هایی است که در افراد بدون بیماری تخریب کننده عصبی دیده می شود و هنگامی که دانشمندان هلندی نمونه های بیش از 400 بیمار را مورد مقایسه قرار دادند، متوجه شدند که همه آنها یکسان نیستند؛ بنابراین آنان پنج نوع بیماری آلزایمر را شناسایی کردند که هر بیمار دارای مجموعه ای از پروتیین ها بود و آنان را به عنوان دارای یکی از این گونه ها در گروه بندی پژوهشگران قرار می داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نتایج این پژوهش نه تنها برخی از تفاوت هایی را که در نحوه پیشرفت آلزایمر مشاهده می کنیم را به نمایش گذاشته است، بلکه نشان دهنده نیاز به درمان متفاوت در هر یک از انواع مختلف است که به طور بالقوه نرخ بالای شکست در یافتن درمان های موفق تاکنون را توضیح می دهد.

آلزایمر نه تنها بیماری بسیار بی رحم برای کسانی است که بر اثر آن از بین می روند و هم برای عزیزان آنان، بلکه می تواند سیستم های مراقبت های بهداشتی را با افزایش سن جمعیت تحت تاثیر قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع مختلف آلزایمر شناسایی شد

انواع مختلف آلزایمر شناسایی شد