مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 10:452023-12-31اقتصادي

اعتبار دولتی برای مقابله با بیماری طیور در کشور تصویب شد


پس از هشدارهایی درباره شیوع بیماری فوق حاد پرندگان علی بهادری جهرمی ،سخنگوی دولت از «تصویب اعتبار 2 هزار میلیارد ریالی برای پیشگیری از بیماری های طیور« خبر داد.

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: نیوکاسل سالانه 18 هزار میلیارد ریال خسارت وارد می کند، آنفلوآنزای فوق  حاد پرندگان سال 1396 مرغداری های تخم گذار 5 استان را تقریبا از بین برد و دولت 75 میلیارد تومان به مرغداران خسارت داد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت به تازگی از تصویب 200 میلیارد تومان برای مقابله با شیوع بیماریهای واگیردار طیور خبر داده است که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و ستاد مدیریت بحران این کار انجام شده است.

با این اعتبار 67 میلیون دز واکسن چهارگانه پرندگان می توان خریداری کرد.

8 سال پیش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قیمت تخم مرغ را در مدت کوتاهی دو برابر کرد، دولت در سالهای شیوع بیماری  علاوه بر اعتبارات بودجه، اعتبارات حمایتی هم درنظر می گیرد در سال 1390 نزدیک به 89 میلیارد ریال اعتبار برای برنامه پوشش بهداشتی بیماریهای مشترک انسان و دام اختصاص داد.

به گفته دبیر کل فدراسیون طیور ایران قیمت واکسن ها پس از اینکه واردات با ارز 44 هزار تومانی انجام می شود بالا رفته است، حال هشدارهایی از استان ها در خصوص شیوع آنفلوآنزای فوق  حاد پرندگان وجود دارد، 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبار دولتی برای مقابله با بیماری طیور در کشور تصویب شد

اعتبار دولتی برای مقابله با بیماری طیور در کشور تصویب شد