مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 12:402024-01-10اقتصادي

شناسایی 1200 اهداکننده خون نادر در کشور


سازمان انتقال خون ایران به عنوان اولین کشور مسلمان که به انجمن بین المللی خون های نادر پیوسته است، تا کنون یک هزار و 200 اهدا کننده از گروه های مختلف خون نادر شناسایی و در بانک اطلاعاتی ثبت کرده است.

- سازمان انتقال خون ایران به عنوان اولین کشور مسلمان که به انجمن بین المللی خون های نادر پیوسته است، تا کنون یک هزار و 200 اهدا کننده از گروه های مختلف خون نادر شناسایی و در بانک اطلاعاتی ثبت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عباداله سالک مقدم - معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون، به مناسبت 21 دی ماه روز ملی خون های نادر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 354 واحد خون نادر به صورت منجمد در دمای منفی 80 درجه سانتی گراد جهت تزریق به بیماران در مواقع لزوم ذخیره شده است که طبق نیاز و اعلام بیمارستان ها تحت شرایط کاملا ویژه در اختیار بیمارانی که دارای این گروه های خونی هستند، قرار می گیرد.

سالک مقدم افزود: تا به حال 45 سیستم گروه خون و بیش از 360 آنتی ژن مربوط به دارندگان گروه های خونی نادر کشف شده و هر سال تعداد بیشتری در حال شناسایی است.

وی ادامه داد: اگر مشابه گروه خونی یک فرد در هر هزار تا 5 هزار نفر وجود داشته باشد، گروه خونی آن فرد، نادر است و اگر در جمعیت 5 هزار نفر یا بیشتر مشابه نداشته باشد، به عنوان گروه خونی بسیار نادر محسوب می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 1200 اهداکننده خون نادر در کشور

شناسایی 1200 اهداکننده خون نادر در کشور