مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 12:252023-12-26اقتصادي

امضای قراداد تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران


در حاشیه نشست شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در «سن پترزبورگ» قرارداد تجارت آزاد بین این اتحادیه و کشورهای عضو آن و جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در حاشیه نشست شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سن پترزبورگ قرارداد تجارت آزاد بین این اتحادیه و کشورهای عضو آن و جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

   این سند توسط عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت  ایران، عادل بیک کاسیمالیف معاون اول رییس کابینه وزیران قرقیزستان، مهر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان، ایگور پتریشنکو معاون نخست وزیر بلاروس، سریک جومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان، آلکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه و میخاییل میاسنیکوویچ رییس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا امضا شد.

   میاسنیکوویچ گفت: قرارداد تجارت آزاد امضا شده بین اوراسیا و ایران، تجارت بین این کشورها را به سطح کیفی جدیدی خواهد رساند.

این معامله بلندپروازانه است و عوارض واردات تقریباً 90 درصد از محدوده محصولات حذف خواهد شد که بیش از 95 درصد تجارت متقابل ما را تشکیل می دهد.

  قرارداد موقت که در سال 2019 لازم الاجرا و منجر به تشکیل منطقه آزاد تجاری بین اوراسیا و کشورهای عضو آن از یک سو و ایران از سوی دیگر شد، پیش از این اجازه داده است تا گردش تجاری متقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای قراداد تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران

امضای قراداد تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران