مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 12:152023-12-30بين الملل

توسعه روابط آموزشی-علمی محور دیدار مقامات چین و ترکمنستان


در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش چین با معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان تقویت تعامل در زمینه آموزش پرسنل، تبادل متخصصان، برگزاری رویدادهای مختلف آموزشی و مشاوره ای در زمینه امنیت سایبری بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سون یا معاون وزیر آموزش و پرورش چین که در چارچوب یک سفر کاری در عشق آباد قرار دارد با مهری بشیم اوا معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار تقویت تعامل دو کشور در زمینه آموزش پرسنل، تبادل متخصصان، رویدادهای آموزشی و مشاوره ای در حوزه امنیت سایری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین عزم خود را در مورد برگزاری منظم برنامه های علمی- تحقیقاتی و آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت، دوره ها و سخنرانی ها در زمینه هایی مانند پزشکی، کشاورزی، زیست محیطی، نانوتکنولوژی، علوم سیاسی و غیره، اعلام کردند.

طرفین ابراز اطمینان کردند که سفر فعلی هیئت چینی به ریاست معاون وزیر آموزش و پرورش این کشور چشم انداز همکاری های دوجانبه در زمینه آموزش را با محتوای جدید پر می کنند و به تقویت روابط بین موسسات عالی دو کشور انگیزه خواهد بخشید.

طی این دیدار خاطرنشان شد روابط بین ترکمنستان و چین در زمینه آموزش به طور مثمر ثمری توسعه پیدا می کند که مبادلات متعدد بین دانشگاه ها، کنفرانس های مشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه روابط آموزشی-علمی محور دیدار مقامات چین و ترکمنستان

توسعه روابط آموزشی-علمی محور دیدار مقامات چین و ترکمنستان