مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 09:002023-12-26اقتصادي

اختصاص 90 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بازار تاریخی اراک


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و سفر استانی رییس جمهور برای مرمت بازار اختصاص یافته است.

-  به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، با اشاره به مرمت بازار تاریخی اراک گفت: از مجموع 90 میلیارد ریال اعتبار 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و سفر استانی رییس جمهور و 20 میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای مرمت بازار اختصاص یافته است.

محمودی گفت: گروه های تخصصی متعدد برای سبک سازی و مرمت بام بازار، مرمت راسته اصلی بازار و سرا های فدایی، گلشن، نوذری، هزاوه ای ها، کاشانی و کتابفروشان در حال فعالیت هستند که عملیات مرمت برخی از سرا ها هم به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به پایان مرحله اول مرمت بام بازار سنتی تاریخی اراک ، افزود: این مرمت شامل برچیدن پوشش فرسوده، آواربرداری، پاک سازی، مرمت طاق، لنگه کاری و آسیب دیده و عایق کاری سنتی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: لازم است با هدف جلوگیری از تخریب احتمالی و حفظ سراهای بازار تاریخی اراک، این مجموعه های ارزشمند مرمت و بازسازی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 90 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بازار تاریخی اراک

اختصاص 90 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بازار تاریخی اراک