مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 08:152024-01-15سياسي

آیت الله صافی گلپایگانی مدافع مرزهای باور و اعتقادات شیعه بود


آیت الله صافی گلپایگانی مدافع مرزهای باور و اعتقادات اسلامی و شیعی بود، این ویژگی در همه بزرگان ما به این شکل برجسته نیست؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی شب گذشته در مراسم یادبود دومین سالگرد ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی (ره) که با حضور علما، شخصیت های کشوری و لشکری، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و جمعی از مردم قم در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد، اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) راهبردهای مشترکی داشتند و صیانت از هویت شیعی و مبارزه با انحرافات فکری جزو راهبردهای همیشگی اهل بیت(ع) بود.

وی افزود: معصومین(ع) با انحراف های فکری مبارزه می کردند، امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) مردم را برای مواجه یک عصر جدید و دوران غیبت آماده کردند.

اعرافی با اشاره به حرکت واقفیه در تاریخ شیعه اظهار کرد: امام رضا(ع) و امامان معصوم پس از او با این حرکت مواجه بودند، ائمه معصومین(ع) تلاش می کردند که پیروان و شیعیان را حفظ کنند؛ در زمان امام رضا(ع) افق های جدیدی برای شیعه باز شد، اما خلافت عباسی این افق ها را به سرعت بست.

وی در ادامه گفت: معصومین(ع) همه یک نور واحد بودند و در تحلیل تاریخ اهل بیت(ع) شاهد هستیم که چند نکته به عنوان راهبردهای کلان مورد توجه ائمه معصومین(ع) بود، یکی از این نکات توجه به ضرورت شکل دادن هویت مذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله صافی گلپایگانی مدافع مرزهای باور و اعتقادات شیعه بود

آیت الله صافی گلپایگانی مدافع مرزهای باور و اعتقادات شیعه بود