مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 16:552023-12-26اقتصادي

همکاری های اقتصادی ایران و کنیا در استان هرمزگان


سفیر کنیا در ایران با سفر به بندرعباس ضمن رایزنی با مقامات استان هرمزگان از تجار و فعالان اقتصادی ایرانی برای سرمایه گذاری در کنیا دعوت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر کشور کنیا که در بندرعباس حاضر شده بود، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در بعد دیپلماسی اقتصادی مقاصد جدیدی برای توسعه تجارتی کشور در نظر گرفته شده است که یکی از این مقاصد مهم آفریقا است و سفری که آقای رییس جمهوربه شرق آفریقا داشتند، تاییدی بر این موضوع است.

وی درادامه گفت: اگر قرار باشد تجارتی میان شرق آفریقا و آسیای مرکزی شکل بگیرد، قطعا پل ارتباطی کشور ایران، کریدور شمال به جنوب و شروع این مسیر از بندرعباس است.

در این دیدار زمینه های همکاری، ظرفیت های نفتی، معدنی، صنعتی به ویژه کشاورزی، شیلاتی و ترانزیت بررسی شد.

مهدی دوستی گفت: اعلام آمادگی شده است که در صورت علاقه مندی اراضی ای که در پس کرانه بندر شهید رجایی است، در اختیار تجار کنیایی  قرار بگیرد تا بتوانند از آن به عنوان بارانداز جهت انتقال کالاها به آسیای مرکزی و میانه و حتی شرق اروپا استفاده کنند.

جاشوا گاتیمو سفیر کنیا در تهران گفت: در این سفر با ظرفیت ها و قابلیت های سرمایه گذاری در استان هرمزگان آشنا شدم و از تجار و سرمایه گذاران هرمزگانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های اقتصادی ایران و کنیا در استان هرمزگان

همکاری های اقتصادی ایران و کنیا در استان هرمزگان