مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 07:402024-01-08سياسي

کارورزی های کاغذی آفت مهارت افزایی فارغ التحصیلان


کارشناسان بر این عقیده اند دوره های کارورزی دانشگاه ها که فقط برای ثبت نمره بر روی کاغذ باشد آفت مهارت افزایی فارغ التحصیلان است، در این زمینه با مسؤولان حوزه آموزش عالی هم گفت وگو کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین مشکلاتی که این روزها بسیاری از دانشجویان با آن مواجه هستند نداشتن تجارب عملی یا کم بار بودن روزمه کاری شان است که اثرات زیان باری برای آینده شغلی شان به دنبال خواهد داشت.

  کارورزی یک نوع نظام آموزشی است که حضور دانشجویان در محیط های موفق صنعتی، تجاری و خدماتی را فراهم می کند تا از این طریق بتوانند با در نظر گرفتن مهارت های مورد نیازشان، آموزش ببینند و تجربه کسب کنند.

  مهمترین موضوع بحث در کارورزی این است که رابطه دانشگاه با صنعت و بازار کار قطع است یا اگر هم قطع نباشد، اثربخش نیست، این موضوع باعث می شود که بازار کار احساس نیاز به نیرویی کند که دارای مهارت است و پیمانکاران دیگر تمایلی به آموزش و صرف هزینه برای مهارت آموزی افراد تازه کار را ندارند و احساس می کنند از طریق چنین آموزشی سطح توقعات این افراد بالا می رود و بعد از مهارت آموزی از مجموعه خارج می شوند.

   سابق بر این دوره های مختلف مهارت آموزی با اسامی مختلفی همچون کارورزی، مهارت افزایی، طرح کاد شناخته می شد و این مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارورزی های کاغذی آفت مهارت افزایی فارغ التحصیلان

کارورزی های کاغذی آفت مهارت افزایی فارغ التحصیلان