مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 12:002024-01-13بين الملل

تظاهرات در 56 شهر مغرب علیه جنایات اسراییل در غزه


مردم مغرب دیروز (22 دی) در 56 شهر این کشور جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و خواستار پایان روابط میان رباط و تل آویو شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اعتراضات علیه حملات اسراییل به غزه که بیش از سه ماه است ادامه دارد، امروز (23 دی) در 56 شهر مغرب برگزار شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این تظاهرات به ابتکار و دعوت بنیاد حمایت از مسائل جامعه مدنی امت ، و با شعار نه به آوارگی فلسطینیان در 113 منطقه و ناحیه برگزار شد.

معترضان با محکوم کردن جنگ غزه و سکوت جامعه جهانی، از آفریقای جنوبی به دلیل تشکیل پرونده نسل کشی علیه اسراییل در دیوان بین المللی دادگستری تقدیر کردند.

تظاهرات کنندگان بنرها و پلاکاردهایی در محکومیت بی عمل جهانی در کمک به مردم غزه و سکوت جهانی و حقارت رسمی اعراب در دست داشتند و خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود سریع کمک های بشردوستانه شدند.

آن ها همچنین از دولت مغرب خواستند تا در توافق عادی سازی خود با اسراییل تجدید نظر کند و با لحن شفاف و صریح به حمایت از مردم غزه و محکومیت حملات اسراییل برخیزد.

مغرب در سال 2020 بر سر تقویت روابط با رژیم صهیونیستی توافقی را با واسطه گری دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا منعقد کرد؛ در راستای این توافق واشنگتن حاکمیت مغرب بر منطقه مورد مناقشه صحرای غربی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات در 56 شهر مغرب علیه جنایات اسراییل در غزه

تظاهرات در 56 شهر مغرب علیه جنایات اسراییل در غزه