مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 13:352024-01-15پزشكي

سیگار الکترونیکی خطرناک تر از سیگار معمولی


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به مضرات سیگار الکترونیکی گفت: سیگار الکترونیکی خطرناک تر از سیگار معمولی و اعتیادآور است.

- علی پولادرگ در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه سیگار الکترونیکی یک وسیله برقی است که نیکوتین آن نسبت به سیگار کمتر بوده؛ اما درصد وابستگی به آن بسیار زیاد است، اظهار کرد: تحقیقات بین المللی نشان داده این سیگارها بسیار خطرناک تر و حتی اعتیادآورتر از سیگارهای معمولی هستند.

وی بیان کرد: سیگارهای الکترونیکی به ریه و قلب آسیب می زنند و سرطان زا هستند ضمن اینکه می توانند موجب ایجاد یا تشدید مشکلات تنفسی مانند آسم و آلرژی شوند.

  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه مصرف سیگار تقریباً به هر عضوی از بدن آسیب می زند و می تواند موجب ابتلا به بیماری های بسیار و در نهایت کاهش سلامتی در مصرف کنندگان سیگار شود ادامه داد: در حالی که برخی عوارض آن کوتاه مدت است اما برخی دیگر نه تنها دائمی بوده بلکه آسیب های جبران ناپذیر و غیر قابل برگشتی را ایجاد می کنند.

  وی با بیان اینکه سیگار به عنوان یک عامل تحت کنترل و پیش بینی کننده مرگ ومیر در دنیا شناخته شده است افزود: کنترل و مدیریت مصرف سیگار می تواند در پیشگیری از بروز بیماری ها و مرگ ومیر ناشی از آن نقش مهمی ایفا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگار الکترونیکی خطرناک تر از سیگار معمولی

سیگار الکترونیکی خطرناک تر از سیگار معمولی