مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 08:252023-12-23سياسي

حکمرانی متمرکز هوش مصنوعی چگونه می تواند در ایران موفق شود؟


با برنامه ریزی دولت برای تشکیل شورای ملی هوش مصنوعی می توان گفت که رویکرد توسعه فناوری هوش مصنوعی در ایران از مدل حکمرانی متمرکز پیروی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، در نیمه آذرماه امسال، رییس جمهور در حکمی معاون علمی و فناوری را مأمور تشکیل شورای ملی هوش مصنوعی کرد تا هماهنگی و هم افزایی دستگاه های ذی ربط و کنشگران پیشران در حوزه هوش مصنوعی را ایجاد نماید.

این اقدام به عنوان گام اول ورود فعالانه دولت به حوزه حکمرانی و توسعه فناوری های هوش مصنوعی است؛ اقدامی اگر چه دیر اما امیدوارکننده.

به بهانه ایجاد یک نهاد عالی متمرکز، در این گزارش که به قلم سجاد فلاحتکار، پژوهشگر حوزه حکمرانی فضای مجازی، به تحریر درآمده قصد داریم به مدل حکمرانی متمرکز در توسعه فناوری های هوش مصنوعی نگاهی بیاندازیم.

با توجه به توسعه روزافزون فناوری های هوش مصنوعی و کاربردهای آن، کشورهای دنیا هر یک به نحوی مدلی برای حکمرانی و مدیریت توسعه هوش مصنوعی را در پیش گرفته اند.

کشورهایی مانند آلمان یا فرانسه، از مدلی نامتمرکز برای مدیریت توسعه هوش مصنوعی استفاده می کنند به این معنا که برنامه راهبردی ملی برای توسعه، تدوین شده است و مطایق با آن نیز وزارت خانه ها و نهاد های مختلف را به صورت همزمان به عنوان راهبرِ جزییاتِ برنامه ملی هوش م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمرانی متمرکز هوش مصنوعی چگونه می تواند در ایران موفق شود؟

حکمرانی متمرکز هوش مصنوعی چگونه می تواند در ایران موفق شود؟