مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 14:002024-01-09سياسي

تعامل سازنده با همسایگان در سایه «دیپلماسی مهارت»


دیپلماسی مهارت از جمله ظرفیت های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که می تواند ابزار موثری در گسترش روابط با کشورهای همجوار و منطقه به شمار آید.

- دیپلماسی مهارت از جمله ظرفیت های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که می تواند ابزار موثری در گسترش روابط با کشورهای همجوار و منطقه به شمار آید.

از این رو لازم است از تجربیات موفق در حوزه مهارت آموزی و ارائه آموزشهای مهارتی به کشورهای دیگر به نحو شایسته بهره برداری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دنیای امروز دیپلماسی مهارت یکی از ابزارهای مورد اتکای دیپلماسی به معنای برقراری و تقویت روابط دو یا چندجانبه به منظور تأمین منافع ملی در زمینه هایی همچون تقویت توانمندی های نیروی انسانی کشور، تقویت توانمندی های فناوری و بهره برداری از تجارب موفق مهارتی سایر کشورها معنا می شود.

جوهره اصلی دیپلماسی مهارت، تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهان از طریق کنترل ایده ها، باورها و هنجارها و شکل دهی رفتارها از طرق مختلف و با کمک ابزارهای مهارت آموزی است.

در حال حاضر از نگاه کارشناسان، رویکرد دیپلماسی مهارت محور می تواند مبنای توسعه فعالیت های تجاری و تعاملات بین المللی در بخش های مختلف به ویژه در حوزه اقتصاد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعامل سازنده با همسایگان در سایه «دیپلماسی مهارت»

تعامل سازنده با همسایگان در سایه «دیپلماسی مهارت»