مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 14:102024-01-09حوادث

شناسایی یک گروه خونی بسیار نادر در سیستان و بلوچستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مهدی کرباسی زاده رییس بخش انجماد خون و گروه های خونی نادر در این مورد گفت: جوان 21 ساله ای است که برای اولین بار هفته گذشته برای اهدای خون به یکی از مراکز اهدای استان سیستان و بلوچستان مراجعه کرد و بعد از تعیین .

- یک جوان اهدا کننده با گروه خونی Rh null در زاهدان شناسایی شد.

فراوانی این گروه خونی یک در 6 میلیون نفر تخمین زده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مهدی کرباسی زاده رییس بخش انجماد خون و گروه های خونی نادر در این مورد گفت: جوان 21 ساله ای است که برای اولین بار هفته گذشته برای اهدای خون به یکی از مراکز اهدای استان سیستان و بلوچستان مراجعه کرد و بعد از تعیین گروه خونی متوجه شدیم که وی دارای خون بسیار نادر ارهاش نول (Rh null) است.

دکتر کرباسی زاده افزود: با مشاوره و توجیه این اهدا کننده و خانواده اش توسط واحد سرولوژی اختصاصی استان سیستان و بلوچستان قرار شد کل اعضای خانواده تست تعیین گروه خونی را انجام دهند تا اگر فرد دیگری در این خانواده با این نوع گروه خونی شناسایی شود، مشخصات وی در بانک اطلاعاتی خون نادر ثبت گردد.

رییس بخش انجماد خون و گروه های خونی نادر به یافتن یک فرد دیگر با این گروه خونی در استان در سال 98 اشاره کرد که به خاطر بارداری نیاز به خون داشت که با فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی یک گروه خونی بسیار نادر در سیستان و بلوچستان

شناسایی یک گروه خونی بسیار نادر در سیستان و بلوچستان