مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 14:152024-01-16اقتصادي

رتبه نخست آذربایجان شرقی در صادرات محصولات شیرینی و شکلات


مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از کسب رتبه نخست آذربایجان شرقی در صادرات محصولات شیرینی و شکلات در 9 ماهه سالجاری خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از کسب رتبه نخست آذربایجان شرقی در صادرات محصولات شیرینی و شکلات در 9 ماهه سالجاری خبر داد.

محمد جعفر عظمایی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، گفت: میزان صادرات محصولات شیرینی و شکلات و فرآورده های غلات در کشور 270 هزار تن به ارزش 262 میلیون دلار است که صادرات این محصولات در استان به وزن 74 هزار تن و به ارزش 73 میلیون دلار است.

وی افزود: صادرات محصولات شیرینی و شکلات و فرآورده های غلات از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 33 درصد و از نظر وزنی 25 درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این که آذربایجان شرقی در صادرات کشمش رتبه نخست را در اختیار دارد، ادامه داد: در 9 ماه امسال صادرات انواع خشکبار از گمرکات آذربایجان شرقی 60 هزار تن به ارزش 112 میلیون دلار بوده است.

عظمایی گفت: صادرات کشمش از گمرکات استان امسال 25 هزار تن به ارزش 49 میلیون دلار بوده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات از گمرکات استان به 102 کشور دنیا گفت: بیشترین میزان صادرات از گمرکات استان در 9 ماه امسال به کشورهای ترکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه نخست آذربایجان شرقی در صادرات محصولات شیرینی و شکلات

رتبه نخست آذربایجان شرقی در صادرات محصولات شیرینی و شکلات