مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 15:252024-01-17سياسي

حداقل مزد در تمام دنیا اجرا می شود/فاصله بین دستمزد و تورم را کم کنیم


عضو کانون هماهنگی شورای اسلامی کار تهران با بیان اینکه حداقل دستمزد در تمام دنیا اجرا می شود و بحث مزد منطقه ای برای کارگران قابل هضم نیست، از شورای عالی کار خواست با توجه به فاصله بین دستمزد و هزینه های سبد معیشت، - عضو کانون هماهنگی شورای اسلامی کار تهران با بیان اینکه حداقل دستمزد در تمام دنیا اجرا می شود و بحث مزد منطقه ای برای کارگران قابل هضم نیست، از شورای عالی کار خواست با توجه به فاصله بین دستمزد و هزینه های سبد معیشت، دستمزد کارگران را واقع بینانه و بر اساس هزینه های روز زندگی تعیین کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا فرزعلیان در ارزیابی پیشنهاد طرح مزد منطقه ای اظهار کرد: این بحث صرفنظر از اینکه یک بحث حاشیه ای است با ابهامات و ایردات قانونی بسیاری مواجه است.

سالهای سال است که مبنای تعیین حداقل مزد ماده 41 قانون کار بوده است لذا معتقدم اگر به دنبال منطقه ای کردن دستمزدها هستیم، ابتدا باید تبصره 1 و 2 ماده 41 اجرا شود و کارشناسی واقعی از سبد معیشت خانوار بر مبنای محاسبه نرخ تورم و هزینه معیشت صورت گیرد و پس از اینکه اصل مزد مشخص شد این موضوع را اضافه کنیم نه آنکه پایه دستمزد دستخوش تغییر و تحول شود.

وی ادامه داد: حداقل مزد در تمام دنیا وجود دارد و به عنوان مزد ملی اجرا می شود در حالی که در بحث مزد منطقه ای خیلی از مسایل از ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداقل مزد در تمام دنیا اجرا می شود/فاصله بین دستمزد و تورم را کم کنیم

حداقل مزد در تمام دنیا اجرا می شود/فاصله بین دستمزد و تورم را کم کنیم