مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 08:302023-12-23پزشكي

فرد سالم باید هفته ای 3 مرتبه دفع داشته باشد/ راه های درمان یبوست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ناصر ابراهیمی دریانی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص گوارش درباره مشکل و بیماری یبوست اظهار کرد: - استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میان عموم مردم شایع است که اگر کسی مشکل یبوست دارد پس حتماً کبدش درست کار نمی کند درحالی که این دو تداخلی با یکدیگر ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ناصر ابراهیمی دریانی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص گوارش درباره مشکل و بیماری یبوست اظهار کرد: یبوست بیماری شایعی است که بانوان را بیشتر دچار می کند.

وی با اشاره به این موضوع که یبوست هیچ ارتباطی به کبد ندارد، ادامه داد: میان عموم مردم شایع است که اگر کسی مشکل یبوست دارد پس حتما کبدش درست کار نمی کند درحالی که این دو به هم مربوط نیستند.

ابراهیمی افزود: تصور این موضوع که یک شخص باید هرروز اجابت مزاج داشته باشد، غلط است.

داشتن هفته ای سه مرتبه اجابت مزاج، زور نزدن در هنگام دفع و همین طور احساس راحتی داشتن بعد از دفع، علائم یک فرد عادی است که مشکل یبوست هم ندارد.

فوق تخصص گوارش مطرح کرد: ممکن است مدفوع به انتهای روده بزرگ برسد؛ اما فرد به کمک فشار شیر آب و یا انگشت، آن را خارج کند در این صورت مشخص می شود که عضلات لگن درست عمل نمی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرد سالم باید هفته ای 3 مرتبه دفع داشته باشد/ راه های درمان یبوست

فرد سالم باید هفته ای 3 مرتبه دفع داشته باشد/ راه های درمان یبوست