مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 12:252024-01-07بين الملل

ربات های ساخت دانشجویان مکزیکی با فرودگر قمری «پرگرین» همسفر می شوند


فرودگر قمری «پرگرین» که قرار است روز هشتم ژانویه با موشک «ولکان قنطورس» پرتاب شود، پنج ربات کوچک ساخت دانشجویان مکزیکی را با خود به ماه خواهد برد.

- ربات های ساخت دانشجویان مکزیکی با فرودگر قمری پرگرین همسفر می شوند فرودگر قمری پرگرین که قرار است روز هشتم ژانویه با موشک ولکان قنطورس پرتاب شود، پنج ربات کوچک ساخت دانشجویان مکزیکی را با خود به ماه خواهد برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک ماموریت خصوصی به مقصد ماه اوایل روز دوشنبه هشتم ژانویه آغاز خواهد شد و پنج ربات کوچک را با خود خواهد برد که با همکاری گروهی متشکل از 250 دانشجو در مکزیک ساخته شده اند.

به نقل از اسپیس، فرودگر قمری خصوصی پرگرین (Peregrine) ساخت شرکت استروبیوتیک (Astrobiotic) در ساعت 2:18 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا بر فراز موشک جدید ولکان قنطورس (Vulcan Centaur) ساخت شرکت ائتلاف پرتاب و راه اندازی (ULA) پرتاب خواهد شد.

فرودگر قمری پرگرین در کنار محموله های تجاری و آزمایش های علمی توسعه یافته ناسا روی موشک قرار خواهد گرفت.

همچنین، پنج میکروربات مستقل که توسط آزمایشگاه تجهیزات ویژه (LINX) در دانشگاه مستقل ملی مکزیک (UNAM) توسعه یافته اند، به عنوان بخشی از مأموریت COLEMNA در این پرواز خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات های ساخت دانشجویان مکزیکی با فرودگر قمری «پرگرین» همسفر می شوند

ربات های ساخت دانشجویان مکزیکی با فرودگر قمری «پرگرین» همسفر می شوند