مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 11:052024-01-16بين الملل

سوییس به درخواست زلنسکی نشست دیگری برای صلح اوکراین ترتیب می دهد


سوییس با درخواستی از سوی زلنسکی برای برگزاری یک نشست صلح دیگر با حضور سران جهان به منظور پایان دادن به جنگ اما بدون دعوت از مسکو موافقت کرده است.

- سوییس با درخواستی از سوی زلنسکی برای برگزاری یک نشست صلح دیگر با حضور سران جهان به منظور پایان دادن به جنگ اما بدون دعوت از مسکو موافقت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین با ویولا آمهرد، رییس جمهوری سوییس در جریان نشستی در برن پیش از شرکت در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس دیدار داشت و در این دیدار بود که مساله برگزاری یک نشست دیگر درباره صلح اوکراین را مطرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه، زلنسکی در یک نشست خبری پس از این دیدار گفت: تیم های ما از روز سه شنبه تدارکات لازم را برای برگزاری این نشست جهانی صلح در سوییس آغاز می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این نشست در سطح سران کشورها خواهند بود.

این نشست باید به همه چیزهایی که قبلا به دست آمده، انرژی بخشد و باید مشخص کند که پایان جنگ به طور استثنایی عادلانه و احیای قوانین حقوق بین الملل باید واقعا کامل باشد.

با آغاز فوریه، دومین سال آغاز جنگ روسیه و اوکراین رقم می خورد.

زلنسکی با اشاره به این مساله که آیا از روسیه برای شرکت در این نشست در سوییس دعوت خواهد شد یا خیر، گفت: ما از تمامی کشورهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوییس به درخواست زلنسکی نشست دیگری برای صلح اوکراین ترتیب می دهد

سوییس به درخواست زلنسکی نشست دیگری برای صلح اوکراین ترتیب می دهد