مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 11:502023-12-23بين الملل

افکار عمومی عربستان درباره جنگ غزه چگونه فکر می کنند؟


جنگ اخیر غزه باعث شده افکار عمومی در عربستان نسبت به گذشته نگاه مثبت تری به گروه حماس داشته باشند.

- پایگاه خبری جماران، محمدحسین لطف الهی: نتایج نظرسنجی انستیتو واشنگتن که از 14 نوامبر تا 6 دسامبر برگزار شده نشان می دهد شهروندان عربستان سعودی پس از آغاز جنگ حماس و اسراییل در 7 اکتبر، درباره مناقشه اسراییل و فلسطین چگونه می اندیشند.

بر اساس این نظرسنجی، 91 درصد از شهروندان سعودی معتقدند، به رغم تخریب های گسترده و از دست رفتن جان های بسیار جنگ اخیر غزه یک پیروزی برای فلسطینی ها، اعراب و مسلمانان بود.

همچنین 96 درصد آن ها باور دارند کشورهای عربی در اعتراض به حملات اسراییل به غزه باید به سرعت تمام روابط دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی خود را با اسراییل قطع کنند.

به طور کلی، نتایج نظرسنجی هایی که در طول دوره جنگ انجام می گیرد با نوسان های زیادی همراه است و به تناسب تحولات میدانی نگاه افکار عمومی نیز تا حدی تغییر می کند.

جنگ غزه نیز از این قاعده مستثنی نیست و در دوره های مختلف جنگ نظیر آغاز حمله زمینی اسراییل یا آتش بس موقت چند ساعته نگاه افکار عمومی با تغییراتی همراه بوده است.

با این حال، نگاهی به نظر سنجی های گذشته از جمله نظرسنجی که در ماه آگوست صورت گرفته می تواند تصویر کامل تری را از تحول نگرش افکار عمومی به مسأله اسراییل و فلسط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افکار عمومی عربستان درباره جنگ غزه چگونه فکر می کنند؟

افکار عمومی عربستان درباره جنگ غزه چگونه فکر می کنند؟