مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 08:002023-12-27اقتصادي

ابری که نمی بارد و زمینی که تشنه است


آذربایجان غربی یک استان کشاورزی بوده و تقریبا کشت بیشتر محصولات به بارندگی ها بستگی دارد و هرگونه تغییر در بارش ها به طور مستقیم بر زندگی و معیشت مردم استان تاثیر گذار است.

- ایسنا/آذربایجان غربی آذربایجان غربی یک استان کشاورزی بوده و تقریبا کشت بیشتر محصولات به بارندگی ها بستگی دارد و هرگونه تغییر در بارش ها به طور مستقیم بر زندگی و معیشت مردم استان تاثیر گذار است.

  امسال برخلاف پیش بینی ها، بارش های قابل توجهی را در فصل پاییز شاهد نبودیم و بارشهای اخیر نیز درحدی نبوده که نیاز کشاورزی استان را رفع کند.

اگر در فصل زمستان نیز وضعیت به همین شکل ادامه یابد با کاهش بارش ها، کاهش ذخایر برفی، کاهش آب پشت سدها و آب های زیر زمینی همگی دست در دست هم خواهند داد و کشاورزی و کشت پاییزه امسال را با مشکل روبرو خواهند کرد.

کاهش بارش ها و ذخایر آبی منطقه به اندازه ای است که قاسم زاده سخنگوی صنعت آب کشور در آخرین مصاحبه خود در جمع خبرنگاران گفت: 13 سد مهم در حوضه آبریز دریاچه ارومیه وجود دارد که حدود 24درصد پُرشدگی دارند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش را نشان می دهد.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا افزود: بیش از 500 هزار هکتار اراضی استان به کشت پاییزه اختصاص یافته است که 109 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابری که نمی بارد و زمینی که تشنه است

ابری که نمی بارد و زمینی که تشنه است