مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 14:252024-01-18اقتصادي

در کره ماه آب پیدا شد


نمونه هایی که پیش از این از ماه آمده بود تنها نمونه های از 5 درصد سطح ماه بودند و دانشمندان تاریخچه حضور آب در ماه را تنها بر روی این 5 درصد جستجو می کردند؛ - این یافته حاکی از آن است که ماه روزی غنی از آب بوده است و ایزوتوپ های پایدار عناصر فرار آن، تاریخ بسیار پیچیده تری نسبت به آن تا کنون تصور می شد دارند.

آب در شیشه های آتشفشانی که از ما آمده بود حبس شده بود و دانشمندان بر این باورند که ممکن است در دهانه های ماه نیز آب یخ زده وجود داشته باشد.

این سنگ قطعه ای از ماه است که از مواد معدنی مختلف تشکیل شده که با یک ماتریس سنگی به هم متصل شده اند و آپاتیت در بسیاری از مواد معدنی شناسایی شده در این سنگ، یافت شده است.

  نمونه هایی که پیش از این از ماه آمده بود تنها نمونه های از 5 درصد سطح ماه بودند و دانشمندان تاریخچه حضور آب در ماه را تنها بر روی این 5 درصد جستجو می کردند؛ اکنون آن ها بر این باورند که سنگ های مختلف از قسمت های مختلف ماه، هر یک داستان متفاوتی از تاریخچه ماه و وجود آب بر روی آن را با خود به همراه دارند.

  در واقع دانشمندان خیلی خوش شانس بوده اند که این شهاب سنگ به طرز قابل توجهی دارای شیمی بسیار حیاتی برای تحقیقات آن ها در مورد مواد معدنی حاوی آب از ماه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در کره ماه آب پیدا شد

در کره ماه آب پیدا شد