مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 07:002023-12-26اقتصادي

نقشه زیرساخت های معدنی نهبندان در حال رمزگشایی


با اجرای پست 400 کیلو ولت برق معادن و اجرای خط انتقال گاز دشتک - نهبندان به طور حتم شاهد تحولی عظیم در حوزه زیرساخت های معدنی نهبندان خواهیم بود.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ یکی از گنجینه های معدنی خراسان جنوبی، جنوب ترین نقطه آن یعنی نهبندان است آن هم با بیش از 27 نوع ماده معدنی و 146 معدن.

اما آن چه معدن کاران و سرمایه گذاران این گنجینه معدنی استان را بیش از پیش می آزرد و هنوز هم کمی می آزارد بی بهره بودن  پهنه های معدنی آن از زیرساخت هایی چون برق و گاز است.

اما گویا این دولت عزمش را بر تامین این زیرساخت های کلیدی گذاشته به همین واسطه هم ایجاد پست 400 کیلو ولت و تامین انرژی پایدار معادن و صنایع این شهرستان آن هم با اجرای فاز اول خط انتقال گاز از دشتک زابل به سمت نهبندان را در دستور کار قرار داده است که با تامین این زیرساخت های حیاتی در حوزه معادن و صنایع معدنی به طور حتم انقلابی رخ خواهد داد.

آن طور که ابوالفضل ایروانی، فرماندار نهبندان در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: از اقدامات بسیار کلیدی و مؤثر که در حوزه  این شهرستان  به لحاظ زیرساختی نیاز داشتیم ایجاد پست 400 کیلو ولت بود چرا که نهبندان بیش از 27 نوع ماده معدنی و 146 معدن دارد و چنین ظرفیت معدنی و صنعتی نیاز به برقی متفاوت داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه زیرساخت های معدنی نهبندان در حال رمزگشایی

نقشه زیرساخت های معدنی نهبندان در حال رمزگشایی