مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 17:202023-12-23فرهنگي

برگزیده شدن سه غذای محلی سمنان در جشنواره «خوان پارسی»


معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از کسب دستاوردی بزرگ توسط شرکت کننده سمنانی در اولین جشنواره ملی «خوان پارسی» خبر داد.

- ایسنا/سمنان معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از کسب دستاوردی بزرگ توسط شرکت کننده سمنانی در اولین جشنواره ملی خوان پارسی خبر داد.

مهدی قاسم زاده امروز (شنبه، دوم دی ماه) با تأکید بر اینکه غذاهای برگزیده در جشنواره ملی خوان پارسی در کتاب خوراک گردشگری کشور به نام همان استان ثبت می شود، اظهار کرد: سه نوع غذا از استان سمنان با نام کلندا، حلوای برنجی و دُرد توسط ملیحه صیادطوری از به عنوان غذای برگزیده در این جشنواره انتخاب شدند که نام این سه غذا در کتاب گردشگری خوراک به نام استان سمنان ثبت می شود.

او با اشاره به اینکه نخستین جشنواره در سه بخش خوراک اقوام، نوشیدنی های ایرانی و نان شیرینی برگزار شد، گفت: این جشنواره با پخت بیش از 80 نوع غذای سنتی و فراموش شده ایرانی از هشت استان تهران، مازندران، فارس، یزد، گیلان، سمنان، لرستان و آذربایجان شرقی در بخش مسابقه غذاهای فراموش شده با حضور 30 شرکت کننده برگزار شد و ملیحه صیادطوری از استان سمنان به عنوان سه نفر برگزیده این جشنواره انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیده شدن سه غذای محلی سمنان در جشنواره «خوان پارسی»

برگزیده شدن سه غذای محلی سمنان در جشنواره «خوان پارسی»