مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 12:152023-12-26اقتصادي

کاهش 20 درصدی مصرف برق خانگی؛ صرفه جویی مردم چرخ صنعت را چرخاند


اگر با دست فرمان تابستان 1400 به مصرف برقِ خانگی ادامه می دادیم، تابستان 1402 مصرف برق خانگی در 4 ماهه گرم سال به 58 میلیارد کیلووات ساعت می رسید اما با وجود افزایش 2 میلیون مشترک و افزایش دما، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آب و برق الفبای توسعه زیرساخت است و هر مسیر توسعه ای که کشور بخواهد آن را طی کند در گام اول به منابع آب و برق پایدار نیاز دارد.

از طرفی بخشی از سیاست های رفاهی در جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آب و برق در دسترس خانواده ها تنظیم شده و امروز حتی یک ساعت زندگی بدون برق برای هیچ ایرانی ممکن نیست زیرا از آب جوش چایی صبحانه تا پخت و پز و شستن لباس و نگهداری وسایل خوراکی در منزل تنها و تنها به اتکا به برق امکان پذیر می شود.

توقف رشد سرمایه گذاری در اقتصاد در دهه 90 علاوه بر بخش های اقتصادی به آب و برق هم کشیده شد و تابستان 1400، شاهد برونزد بسیاری از عدم سرمایه گذاری ها در بخش نیروگاهی، شبکه برق و حوزه آب بودیم.

جایی که خاموشی های بالای 8 ساعت پس از یک دهه بار دیگر مهمان خانه ایرانی ها شد و در حوزه آب نیز بحران هایی نظیر آنچه در خوزستان، اصفهان و خراسان رقم خورد پیش آمد.

با توجه به شرایط یاد شده، به منظور بحث پیامون اتفاقات 2 سال اخیر وزارت نیرو به سراغ یزدان رضایی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو رفتیم تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 درصدی مصرف برق خانگی؛ صرفه جویی مردم چرخ صنعت را چرخاند

کاهش 20 درصدی مصرف برق خانگی؛ صرفه جویی مردم چرخ صنعت را چرخاند