مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 09:202024-01-15اقتصادي

تکمیل آزاد راه خرم آباد-اراک نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار


سرپرست طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان پیشرفت فیزیکی کلی پروژه آزاد راه خرم آباد- بروجرد- اراک را 70 درصد عنوان کرد و گفت: - گودرز بابا عباسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس پروژه آزادراه 6 خطه خرم آباد _بروجرد _اراک را یکی از حلقه های مهم کریدور ترافیکی حمل بار و مسافر جنوب _ شمال کشور عنوان کرد و افزود: ضرورت احداث این آزاد راه از دهه چهل شمسی احساس و مورد پیگیری قرار گرفته اما عملیات اجرایی آن سال 92 شروع و سال 1400 بخشی از آن در محدوده لرستان حد فاصل بین خرم آباد تا دهکرد بروجرد به طول 67 کیلومتر انجام و به بهره برداری رسید.

به گفته وی بهره برداری از این قطعه موجب کاهش مسافت 32 کیلومتر و حذف گردنه های زاغه، هرو و رازان شد.

سرپرست طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان گفت: کاهش زمان 45 دقیقه ای سفر علاوه بر کاهش مصرف سوخت و استهلاک افزایش ضریب ایمنی در محور را نیز به دنبال داشته است.

بابا عباسی بیان کرد: طول آزاد راه از اراک تا خرم آباد 134 کیلومتر است که 80 کیلومتر از آن در محدوده لرستان و 54 کیلومتر در استان مرکزی واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 کیلومتر از این مسیر در حوزه استان لرستان باقی مانده است، گفت: با پیگیری های استاندار و معاونت وزیر راه برای تامین اعتبار لازم برای شروع این ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل آزاد راه خرم آباد-اراک نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار

تکمیل آزاد راه خرم آباد-اراک نیازمند 2 هزار میلیارد تومان اعتبار