مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 09:452024-01-14دانش

رشد بیش از 50 درصدی نشریات علمی با نمایه بین المللی در 2 سال گذشته


مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم از رشد بیش از 50 درصدی نشریات علمی با نمایه بین المللی در 2 سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، صمد نژادابراهیمی مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی به عنوان دو اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم به طور ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این راستا، برنامه های راهبردی برای نمایه سازی نشریات در پایگاه های استنادی و علمی در دستور کار معاونت پژوهشی و دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم قرار گرفته است.

وی افزود: رشد قابل توجه دستاورد های علمی در دو سال گذشته به نحوی بوده است که تعداد نشریات علمی کمیسیون نشریات وزارت عتف که به موفق به اخذ نمایه در پایگاه استنادی بین المللی اسکوپوس از 101 نشریه در ابتدای دولت سیزدهم به 154 نشریه در حال حاضر افزایش یافته است، این نشانگر رشد بیش از 50 درصدی در نشریات علمی با نمایه بین المللی در 2 سال گذشته است.

در حال حاضر به صورت متوسط در هر ماه 3 نشریه علمی کشور در پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه می شود که موفقیت بسیار ارزشمندی است و جا دارد به جامعه علمی کشور، سردبیران، رؤسای دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد بیش از 50 درصدی نشریات علمی با نمایه بین المللی در 2 سال گذشته

رشد بیش از 50 درصدی نشریات علمی با نمایه بین المللی در 2 سال گذشته