مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 12:552024-01-09بين الملل

شرط ترکیه برای مین زدایی در دریای سیاه


نشریه نیوزویک نوشت، ترکیه از موضع خود درخصوص «کنوانسیون مونترو» کوتاه می آید و به کشتی های مین روبی جهت مین زدایی در دریای سیاه اجازه تردد خواهد داد البته اگر جنگنده های اف-16 را از آمریکا دریافت کند.

- نشریه نیوزویک نوشت، ترکیه از موضع خود درخصوص کنوانسیون مونترو کوتاه می آید و به کشتی های مین روبی جهت مین زدایی در دریای سیاه اجازه تردد خواهد داد البته اگر جنگنده های اف-16 را از آمریکا دریافت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بلغارستان، رومانی و ترکیه از سایر کشورهای عضو ناتو خواستند تا به ابتکاری مبنی بر مین روبی دریای سیاه ملحق شوند.

نشریه نیوزویک می نویسد، دو کشور دیگر که نام آنها نیامده قصد دارند ناوگان مشترکی برای پاکسازی مین ها در دریای سیاه در کنار ترکیه، رومانی و بلغارستان ایجاد کنند.

اما طبق این گزارش، ترکیه تصمیم خود را به جنگنده های اف-16 مرتبط دانسته و اعلام کرده که شرط کنار گذاشتن کنوانسیون مونترو این است که ترکیه جنگنده های اف-16 را از آمریکا دریافت کند.

انتظار می رود ترکیه، رومانی و بلغارستان این هفته توافقنامه ای را در استانبول امضا کنند و این ماموریت اندکی پس از امضای این قرارداد آغاز خواهد شد.

بر اساس کنوانسیون مونترو ، ترکیه که از اعضای ناتو است، اندکی پس از اینکه روسیه تقریبا دو سال پیش عملیات نظامی خود را آغاز کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط ترکیه برای مین زدایی در دریای سیاه

شرط ترکیه برای مین زدایی در دریای سیاه