مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 14:152024-01-02فرهنگي

نخستین رویداد فرهنگی ادبی «آیینه ها» در شیراز برگزار شد


نخستین رویداد فرهنگی ادبی آیینه ها با رویکرد آشنایی با شاعران فارس از سده نهم تاکنون و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن آثار و مفاخرفرهنگی استان و مؤسسه فرهنگی هنری مهر صبا برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز،  در این رویداد که نخستین نشست آن به انگیزه آشنایی با سید کمال الدین غیاث شیرازی، شاعر آیینی امامیه سده هشتم و نهم، در شیراز برگزار شد، دکتر مهدی فاموری مجری و کارشناس و دکتر محمد مرادی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز به وجوه مختلف ابعاد فکری این شاعر پرداختند.

غلامرضا خوش اقبال معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  در این نشست با بیان اینکه این رویداد در بستر فضای مجازی طراحی شده، افزود: این برنامه با ویژگی های مشخص خود از سده نهم آغاز شده و در گام نخست به سراغ شاعران رفته ایم و در ادامه دیگر ادیبان فارس را معرفی خواهیم کرد.

خوش اقبال با اشاره به اینکه این رویداد به شاعرانی که پس از حافظ قرار دارند و به آنها کمتر پرداخته شده است اشاره دارد، گفت: این شاعران از سویی جریان ساز بن مایه های ادبی در استان فارس بودند و از سویی آن چنان تأثیرگذار بوده اند که بتوانند جریان های ادبی ایران را در دست بگیرند و یا بعنوان کنشگر مهم در حوزه ادبیات باقی بمانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین رویداد فرهنگی ادبی «آیینه ها» در شیراز برگزار شد

نخستین رویداد فرهنگی ادبی «آیینه ها» در شیراز برگزار شد