مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 11:002024-01-06پزشكي

حلقه های مردمی در ارتقای سواد سلامت نقش کلیدی دارند


مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به لزوم پیشگیری از عوامل بیماری زا و زمینه ساز مرگ و میر با ارتقای سطح سلامت، - ایسنا/یزد مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به لزوم پیشگیری از عوامل بیماری زا و زمینه ساز مرگ و میر با ارتقای سطح سلامت، نقش مردم و مشارکتهای مردمی در این رابطه را کلیدی خواند.

دکتر محمدرضا صادقیان در نشست اجرای پویش ملی سلامت در استان اظهار کرد: چهار عامل تغذیه، تحرک بدنی،مصرف الکل و دخانیات مهم ترین عوامل خطر برای چهار بیماری دیابت، سرطان، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های مزمن تنفسی است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت این عوامل را به عنوان عوامل زمینه ساز مرگ و میر معرفی کرده است و هدف گذاری 33 درصد در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر تا سال 1409 را داشته است.

رییس شورای مشارکت مردم در سلامت استان با اشاره به اینکه نباید نقش مردم را در ارتقای سطح سلامت استان نادیده گرفت، اظهار کرد: تاریخ نشان می دهد هر جایی حضور مردم پررنگ بوده، دستیابی به اهداف مربوطه تحقق بالاتری داشته است.

صادقیان در همین رابطه از نمایندگان خانه مشارکت مردم در سلامت استان خواست تا به عنوان مطالبه گر و نماینده مردمی در امور سلامت استان، همک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلقه های مردمی در ارتقای سواد سلامت نقش کلیدی دارند

حلقه های مردمی در ارتقای سواد سلامت نقش کلیدی دارند