مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 13:452024-01-01اقتصادي

سهم دانش بنیان ها از اقتصاد ملی 3 درصد شد


معاون علمی و فناری رییس جمهور گفت: سهم شرکت های دانش بنیان از اقتصاد ملی در حال حاضر 3 درصد است که قرار است تا پایان برنامه هفتم به 8 درصد برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه راه اندازی بازار نوآفرین در فرابورس ایران گفت: در حال حاضر سهم شرکت های دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی 3 درصد است که قرار است بر اساس برنامه 5 ساله هفتم این سهم با 5 درصد ارتقا به 8 درصد برسد و در یک افق 15 ساله به 50 درصد از اقتصاد ملی برسد.

وی یکی از جلوه های مردمی سازی اقتصاد را افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان از اقتصاد ملی عنوان کرد و گفت: بازار نوآفرین زمینه خوبی برای ترویج شرکت های دانش بنیان است.

وی همچنین گفت: دستورالعمل ارزش گذاری دارایی های نامشهود که با امضاء معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه تدوین و در دولت تصویب شده است به زودی برای اجرا ابلاغ می شود.

معاون علمی و فناری رییس جمهور همچنین گفت: تفاوت شرکت های دانش بنیان با شرکت های بازار اول و دوم فرابورس این است که این شرکت ها مورد حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهور هستند و عمده دارایی های آنها نامشهود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم دانش بنیان ها از اقتصاد ملی 3 درصد شد

سهم دانش بنیان ها از اقتصاد ملی 3 درصد شد