مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 09:552024-01-08اجتماعي

تخریب یک تپه باستانی


یک تپه باستانی در شهر ری با قدمت احتمالی تاریخی ـ اسلامی در سکوت تخریب شده است.

تاکنون کسی پاسخگوی این اتفاق نبوده و مسئولیت حکم تخریب آن را رسما نپذیرفته است.

- گفته می شود این تپه با وجود قدمت تاریخی که دارد، در فهرست میراث ملی ایران ثبت نبوده و بر همین اساس، مجوز تخریب آن صادر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تپه قمی آباد ، واقع در ki Lesson نزدیکی روستای قمی آباد از بخش قلعه نو از املاک شهرستان ری (شرق تپه میل)، که گفته می شود به دوران تاریخی ـ اسلامی و احتمالا پیش تر از آن مربوط است و با وجود آنکه یک تپه باستانی شناسایی و معرفی شده و حتی در بررسی های اخیر سفال های پیش از تاریخی در آن پیدا شده است، مدتی پیش با خاک یکسان شد و اکنون اثری از این تپه و سفال های تاریخی آن وجود ندارد.

عبدالمهدی همت پور ـ مدیر قبلی پایگاه ملی ری ـ که گفته شده این تخریب در زمان مدیریت او رخ داده است، به دنبال پیگیری ایسنا، از جزییات این ماجرا اظهار بی اطلاعی کرد و موضوع را به قدیر افروند ـ مدیر کنونی پایگاه ملی ری ـ ارجاع داد.

قدیر افروند ـ مدیر پایگاه ملی ری ـ نیز درباره ماجرای تخریب تپه قمی آباد به ایسنا گفت: گویا سال گذشته مالکان یا مستأجران و بهره برداران زمین های پیرامون تپه قمی آباد، صدور مجوز تخریب این تپه باستانی چندهزارساله را تقاضا می کنند و میراث فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب یک تپه باستانی

تخریب یک تپه باستانی