مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 09:402024-01-01سياسي

رییس جمهور تایوان: روابط با چین توسط اراده مردم تعیین می شود


پس از سخنرانی رییس جمهور چین درخصوص «اجتناب ناپذیر بودن اتحاد مجدد چین با تایوان»، رییس جمهور تایوان امروز (دوشنبه) واکنش نشان داد و گفت که روابط این جزیره با چین باید توسط اراده مردم تصمیم گیری شود و صلح باید براساس «منزلت و احترام» باشد.

- پس از سخنرانی رییس جمهور چین درخصوص اجتناب ناپذیر بودن اتحاد مجدد چین با تایوان ، رییس جمهور تایوان امروز (دوشنبه) واکنش نشان داد و گفت که روابط این جزیره با چین باید توسط اراده مردم تصمیم گیری شود و صلح باید براساس منزلت و احترام باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تسای اینگ-ون رییس جمهور تایوان تاکید کرد: اراده مشترک مردم تایوان، چنین چیزی را تعیین می کند.

با این حال، ما یک کشور دموکراتیک هستیم.

وی افزود: چین باید به نتیجه انتخابات تایوان احترام بگذارد و این مسئولیت هر دو طرف است تا صلح و ثبات را در تنگه تایوان حفظ کنند.

رییس جمهور تایوان با اشاره به مثالی، روابط چین و تایوان را این گونه شرح داد: منزل هر کسی قفل هایی دارد که برای تحریک همسایه بغلی نیست اما برای امن تر ساختن خودتان است.

این مورد برای درهای کشور هم صدق می کند.

مردم تایوان صلح می خواهند، اما صلح با احترام.

تایوان بارها ادعا کرده که چین در تلاش است تا در نتایج انتخابات این جزیره با استفاده از اخبار جعلی یا فشار تجاری و نظامی مداخله کند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور تایوان: روابط با چین توسط اراده مردم تعیین می شود

رییس جمهور تایوان: روابط با چین توسط اراده مردم تعیین می شود