مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 13:252023-12-25اقتصادي

واکسیناسیون 773 هزار رأس دام سبک و سنگین در ملایر


رییس اداره دامپزشکی ملایر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون واکسیناسیون دام سبک شامل واکسن های PPR، تب برفکی، آبله گوسفند و بز، تب مالت یا بروسلوز در مجموع به تعداد 750 هزار رأس انجام شده است، - ایسنا/همدان رییس اداره دامپزشکی ملایر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون واکسیناسیون دام سبک شامل واکسن های PPR، تب برفکی، آبله گوسفند و بز، تب مالت یا بروسلوز در مجموع به تعداد 750 هزار رأس انجام شده است، گفت: واکسیناسیون دام سنگین نیز در 23 هزار رأس صورت پذیرفت.

دکتر مهدی ظفری پور در گفت وگو با ایسنا، به واکسیناسیون هاری سگ در 2300 قلاده، انجام تست سل و بروسلوز و خونگیری گاوداری ها در 28 هزار رأس، واکسیناسیون طیور بومی علیه نیوکاسل در 160 هزار قطعه، 5000 مورد بازرسی از انواع واحدهای عرضه و فرآوری مواد خام دامی و 300 مورد بازدید از مراکز دارو- درمان طی 9 ماهه سال جاری اشاره کرد.

وی از 95 مورد صدور پروانه و ممیزی از انواع واحدهای دامی و صنایع وابسته و غیروابسته به دام و انجام 20 هزار مورد انواع آزمایشات خون، شیر و .

خبر داد و افزود: شهرستان ملایر با حدود 220 روستای دارای سکنه با جمعیت حدودی 300 هزار نفر در جنوب استان همدان واقع است و تقریباً تمام این روستاها کم و بیش به امر کشاورزی و دامداری مشغول هستند و این دام ها پروتیین حیوانی جمعیت مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 773 هزار رأس دام سبک و سنگین در ملایر

واکسیناسیون 773 هزار رأس دام سبک و سنگین در ملایر