مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 13:502024-01-16پزشكي

آغاز غربالگری سرطان های شایع زنان در جنوب کشور


رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی گفت: تمرکز ما بیشتر بر مناطق محروم است مهمترین وجه تمایز کار ما این است که به صورت مستقل و تنها کار نمی کنیم بلکه در کنار قرار گاه ها و گروه های جهادی نقاط ضعف یکدیگر را پوشش می دهیم تا خدمات بهتری ارائه دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در برنامه روزنه رادیو گفت و گو پیرامون موضوع آغاز غربالگری سرطان های شایع زنان در جنوب کشورمان گفت: با وجود پیشرفت ها در حوزه علمی و پزشکی سرطان هنوز یکی از معضلات بزرگ در این زمینه است.

وی با بیان اینکه سرطان پستان بزرگترین عامل مرگ و میر سرطان در بانوان به حساب می آید افزود: در کشور ما وضعیت حاد تر است و شیوع سرطان پستان شیب فزاینده ای دارد.

سرطان پستان اگر زود تشخیص داده شود قابل درمان بوده و هزینه های درمان آن نیز کاهش می یابد اما اگر دیر تشخیص داده شود به بافت های دیگر هجوم می برد و درمان نمی شود.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در ادامه پد مصاحبه با رادیو گفت و گو تصریح کرد: تشخیص به موقع این سرطان بسیار مهم است و این موضوع اهمیت غربالگری را نشان می دهد.

پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی چندین دهه در این حوزه کار می کند و مجلس شورای اسلامی ایجاد شبکه پیشگیری و کنتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز غربالگری سرطان های شایع زنان در جنوب کشور

آغاز غربالگری سرطان های شایع زنان در جنوب کشور